Tingkatkan traffic anda di sini

Jana Pendapatan Di Sini

Sunday, 30 March 2014

Rahsia Dalam Pesawat Yang KIta Tidak Tahu


Sebuah laman web viralquake.com, membuat satu status di Reddit meminta maklumbalas dari juruterbang dan kakitangan syarikat penerbangan yang berbunyi begini :-

“Kepada semua anak kru kabin, juruterbang dan jurutera penerbangan, apakah rahsia dalam pesawat yang penumpang tidak tahu apabila mereka menaiki pesawat,”

Laman web berkenaan menerima banyak maklumbalas dan mereka memilih 30 rahsia yang paling menarik untuk pembaca mereka.

Penulis memilih beberapa rahsia yang menarik untuk pengetahuan anda.


TOPENG OKSIGEN

Jika kabin mengalami masalah tekanan udara dan topeng oksigen dikeluarkan dari bahagian atas kabin, tahukah anda, anda ada masa hanya 15 minit bekalan oksigen selepas ia mula digunakan.

Ia sebenarnya masa yang lebih dari cukup untuk juruterbang membawa pesawat ke paras ketinggian lebih rendah di mana bekalan oksigen mencukupi.

Lebih penting, jika kekurangan oksigen anda hanya ada 15-20 saat sahaja sebelum anda akan pengsan, pasangkan topeng oksigen anda dahulu kemudian anak anda, pengsan beberapa saat tidak akan membahayakan anak anda.


BEKALAN AIR DI TANDAS

Apa sahaja anda lakukan, jangan minum air dari tandas di dalam pesawat. Ia juga sebenarnya tidak bagus untuk digunakan untuk membasuh tangan.

Kakitangan penerbangan membersihkan tangki air mengikut jarak masa tertentu, bagaimanapun parasit yang terdapat di tangki tidak kesemuanya berjaya dimusnahkan ketika proses pembersihan.


SEBAB LAMPU KABIN PESAWAT DIGELAPKAN KETIKA MENDARAT

Jika pesawat mendarat di waktu malam, anak kapal akan menggelapkan sedikit lampu di dalam kabin penumpang. Ianya sebagai langkah persediaan sekiranya penumpang perlu dikeluarkan dari pesawat selepas terjadinya masalah ketika mendarat.

Mata manusia memang boleh untuk melihat di dalam gelap, jadi anda akan melihat dengan lebih baik apabila anda berada di luar pesawat.


PETIR DAN KUASA SEORANG JURUTERBANG

Sebuah pesawat sebenarnya selalu disambar kilat ketika dalam penerbangan. Jika seorang penumpang menyebabkan kekecohan di dalam pesawat, seorang juruterbang berhak untuk berlepas tanpa membawa penumpang berkenaan bersama.

Sebaik sahaja pintu pesawat ditutup, juruterbang juga mempunyai hampir kesemua kuasa, mereka dibenarkan untuk menahan orang, mengenakan denda dan juga mengambil wasiat penumpang yang hampir meninggal dunia.



MAKANAN UNTUK JURUTERBANG DAN TELEFON BIMBIT

Tahukah anda, makanan untuk dua juruterbang bertugas disediakan berasingan dan mereka tidak dibenarkan berkongsi makanan. Ia bagi mengelakkan berlaku masalah atau percubaan jenayah seperti keracunan atau diracun.

Selain itu, ada pramugari yang sebaik sahaja selesai mengumumkan supaya semua peralatan komunikasi seperti telefon bimbit mesti dimatikan, mereka SENDIRI akan duduk di belakang pesawat dan mula menggunakan telefon bimbit mereka.


PENDARATAN YANG ‘KASAR’ KETIKA CUACA BURUK

Pasti sesekali anda mengalami pengalaman pesawat mendarat dengan agak kuat di atas landasan. Ia sebenarnya bukan kerana juruterbang berkenaan kurang mahir tetapi ia disengajakan.

Jika landasan dipenuhi air, pesawat berkenaan perlu memecahkan lapisan air untuk mengelakkan ia tergelincir atau ia dipanggil “aqu planing”.


PESAWAT BOLEH DITERBANGKAN TANPA ENJIN

Seorang juruterbang memaklumkan jika kedua-dua enjin pesawat gagal berfungsi, sebuah pesawat boleh melayang sejauh kira-kira 9.6km untuk setiap 5,000 kaki.

Jika pesawat berada pada ketinggian 35,000 kaki, ia boleh diterbangkan secara melayang kira-kira 67km tanpa sebarang enjin. Itulah sebabnya kebanyakan nahas pesawat melibatkan kejadian selepas baru sahaja berlepas atau semasa mendarat

Terbaru ; Foto Wartawan Wanita Maut Di Tembak Di Kepala



http://cikyanzone.blogspot.com/2014/03/gambar-lucu-40.html

KAHERAH - MESIR. Lima terbunuh, termasuk seorang wartawan wanita ketika perhimpunan antikerajaan di Kaherah dan Iskandariah, kelmarin.

Media tempatan melaporkan, kesemua mereka terbunuh selepas tercetus pertempuran antara polis dengan penunjuk perasaan ketika demonstrasi menentang pencalonan bekas Ketua Tentera Abdel Fattah Al-Sisi untuk bertanding dalam pilihan raya presiden yang dijadualkan bulan hadapan.

Keganasan tercetus selepas solat Jumaat itu juga berlaku selepas ribuan rakyat tidak berpuasa hati dengan keputusan mahkamah yang menjatuhi hukuman gantung sampai mati terhadap 529 penyokong Mursi dan 700 yang lain bakal didakwa minggu depan.

Pegawai Kementerian Kesihatan Khaled al-Khatib berkata, wartawan akhbar milik persendirian Al-Dustour, Mayada Ashraf, 23, maut ditembak di kepala ketika membuat liputan termasuk tiga individu lain dalam kejadian di Ein Shams.



“Empat orang cedera dalam pertempuran di wilayah utara Damietta,” katanya menurut laporan Agensi.

Di Madinat Nasr, timur Kaherah, polis rusuhan melepaskan gas pemedih mata bagi menyuraikan pelajar Universiti Al-Azhar menyebabkan puluhan cedera.

Pada kejadian semalam, secara keseluruhannya, lebih 50 penyokong Mursi ditahan di wilayah Damietta dan wilayah Minya selatan atas kesalahan bertempur dengan anggota keselamatan dan mengedarkan risilah berbentuk provokasi.



http://cikyanzone.blogspot.com/2014/03/gambar-gambar-pilihan-march-22-2014.html

Pemerhati politik berpendapat, pihak keselamatan sengaja bertindak balas bagi membolehkan lebih ramai lagi penyokong Mursi ditahan.

Sehingga kini lebih, 1,200 penyokong pemimpin itu ditahan dengan prosiding dilakukan tanpa mengikut prosedur ditetapkan.


Saturday, 29 March 2014

CERITA LAWAK 2



 http://cikyanzone.blogspot.com/2014_02_01_archive.html

cerita lawak pendek  – 1
kamal : weh wan, aku nak pinjam sekejap laptop kaw bleh tak..,
fuat : pakai laa.. Tu ade kat dapor!
kamal : thanks, wan, ape katakunci atau password laptop kaw ni?,
fuat : tak bole rahsia..
kamal : cepat lah woi..bagitahu laa pasword laptop ni..
fuat : tak faham bahase betul lah..aku kata tak bole rahsia..
kamal : kedekot betul ko ni!! *sambil keluar rumah
fuat : eh kasim, ko nak pergi mana? tadi kata nak pinjam laptop??
kamal : dh ko tak bagi pasword camne aku nak pakai..(jeling-jeling)
fuat : laaaah…kan aku dah kata… TAK BOLE RAHSIA tu la paswodnye

cerita lawak pendek2
ahmad : Pakcik hantarkan saya de alamat ni boleh..
driver Teksi : ok,boleh..
selepas 30 minit ..
driver Teks i: ok,sudah sampai.
ahmad: Berapa tambangnya pakcik?
driver Teksi : RM16 je..
ahmad : Alamak pakcik, saya ada duit RM15 jer! Boleh tak pakcik undur balik sikit ke belakang?
driver Teksi : waklu…

GAMBAR LUCU BAHAGIAN 43





gambar lawak – gambar lawak terbaru


gambar lawak
best kambing tu naik basikal, hehe
gambar lawak
sebelum pergi surau atau masjid,bagus klau buat bergini
- See more at: http://akublogger.com/gambar-lawak-gambar-lawak-terbaru/#sthash.oKvelMXv.dpuf




gambar lawak – gambar lawak terbaru


gambar lawak
best kambing tu naik basikal, hehe
gambar lawak
sebelum pergi surau atau masjid,bagus klau buat bergini
- See more at: http://akublogger.com/gambar-lawak-gambar-lawak-terbaru/#sthash.oKvelMXv.dpuf




gambar lawak – gambar lawak terbaru


gambar lawak
best kambing tu naik basikal, hehe
gambar lawak
sebelum pergi surau atau masjid,bagus klau buat bergini
- See more at: http://akublogger.com/gambar-lawak-gambar-lawak-terbaru/#sthash.oKvelMXv.dpuf




gambar lawak – gambar lawak terbaru


gambar lawak
best kambing tu naik basikal, hehe
gambar lawak
sebelum pergi surau atau masjid,bagus klau buat bergini
- See more at: http://akublogger.com/gambar-lawak-gambar-lawak-terbaru/#sthash.oKvelMXv.dpuf




gambar lawak – gambar lawak terbaru


gambar lawak
best kambing tu naik basikal, hehe
gambar lawak
sebelum pergi surau atau masjid,bagus klau buat bergini
- See more at: http://akublogger.com/gambar-lawak-gambar-lawak-terbaru/#sthash.oKvelMXv.dpuf




gambar lawak – gambar lawak terbaru


gambar lawak
best kambing tu naik basikal, hehe
gambar lawak
sebelum pergi surau atau masjid,bagus klau buat bergini
- See more at: http://akublogger.com/gambar-lawak-gambar-lawak-terbaru/#sthash.oKvelMXv.dpuf




gambar lawak – gambar lawak terbaru


gambar lawak
best kambing tu naik basikal, hehe
gambar lawak
sebelum pergi surau atau masjid,bagus klau buat bergini
- See more at: http://akublogger.com/gambar-lawak-gambar-lawak-terbaru/#sthash.oKvelMXv.dpuf
http://cikyanzone.blogspot.com/2014/03/cucu-vs-nenek.html
Bestnya kambing naik basikal

gambar lawak
Sah tak hilang dah p surau ni

gambar lawak
satu team

gambar lawak

safety first










gambar lawak
laju lagi wooi!!

CUCU vs NENEK

http://cikyanzone.blogspot.com/2014/03/mh370-akan-ditemui.html



Cucu: hai nek..tengah buat ape tu..? 

Nenek: cari daun palas ni haa.. 

Cucu: utk apa daun palas nek..? 

Nenek: utk buat ketupat.. 
 
Cucu: ketupat utk apa nek..? 

Nenek: utk makan nanti 

Cucu: ohh...Skarang nenek buat apa..? 
 
Nenek: cari daun palas.. 
 
Cucu: utk apa ah..?? 
 
Nenek: mau buat ketupat dah cakap tadi kan.. 
 
Cucu: ketupat tu utk apa nek..? 
 
Nenek: utk makan la..Takkan utk melastik pulak.. 
 
Cucu: ohh gitu.. 
 
Nenek: dah laa pegi main sane..jgn kacau nenek.. 

Cucu: kenapa..? 
 
Nenek : sbb nenek sibuk... 
 
Cucu: sibuk buat apa..?? 
 
Nenek: cari daun palas laa kan da cakap tadi.. 
 
Cucu: daun palas utk..?? 
 
Nenek: utk buat KETUPAT KETUPAT KETUPAT..!!! 
 
Cucu: nenek ckp dgn sape tu..?
 
Nenek: dgn kau la..!! 
 
Cucu: nape menjerit..? sy dekat jew pon. 

Nenek: sbb kau tak pandai faham2..Tak pakai mata utk tgok org tgah buat kerja... 

Cucu: buat keja apa..?? 
 
Nenek: arrrrrghhhhhhhh!!!CARI DAUN PALAS laa bodoh..!!! 
 
Cucu : utk ape..??
 
Nenek : bodoh nyee cucu aku nih.. Utk makan..!!! 
 
Cucu : ada beras kat rumah , nape nenek nak makan daun palas pulak..? 

Nenek : cucu ku yg paling kiut , pandai n hensem... Sebelum aku dpt strok baik kau biar aku buat keje cari daun palas..jangan kacau taw..!!! 
 
Cucu : yg betul2 nye ni nenek nak cari daun palas kew atau cari strok..? Strok tu ape..? Dia hijau jugak mcm daun palas..? 

Nenek : adoi banggang nye tanak phm..!!! 
 
Cucu: tanak..? sy cucu laa nek bukan anak nenek.. nenek stress kew nek..?? 

Nenek : yew aku stress..!! aku sakit kepala..!! aku mau gila..! Aku stress stress stress...!! 
 
Cucu : kalo cari daun palas boleh stress , nape nenek masih juga mau cari..? 

Nenek : CUKUP !!! JANGAN TANYA LAGI..!!! BAGUS KAU BALIK RUMAH SKARANG..!!!! 
 
Cucu : haa ok la .. Nenek tanak ikut balik..?? 
 
Nenek : tidak..! aku ada kerja..!! 
 
Cucu : kerja apa..? 
 
Nenek : cari daun palas 

Cucu : utk ape daun palas ah..?? 

Nenek: arrgghhh..!!! Tidak..!! Tidak..!!!! Tidak..!!!!!!!! 
 
*Terus nenek dia lari laju2 , tak tengok belakang pun.. Kalau korang nmpak org tua masih lari2 , jgn ckp pasal daun palas ahh.. 

Friday, 28 March 2014

BUAT DUIT DENGAN HANYA LOGIN

Hi semua…
Cikyan minat sangat dalam menjana pendapatan melalui intenet.. Agaknya dah dekat setahun cikyan mencari.. mencari di mana saja sama ada dengan menggunakan webside di luar atau di dalam Negara. Macam-Macam side yang ditemui, hmmmm ada yang macam MLM lah, ada yang buat serveylah, ada yang menggunakan makanan kesihatanlah siap dengan testmoni  yang  semua tidak diketahui

..Ahhhh semua itu mengarut .. semua tu mau kerja mudah saja dan hasilnya tak seberapa.. orang atas saja untung sama mau!!! Kerja teruk hasil ciput.. tu pun kalau dapat… tak pun kena kencing beterusan saja.. hahahahah. Apa nak buat dah nasibkan….kesian kesian kesian…kan

Setelah beberapa lama mencari dan mencari… Akhirnya aku jumpa satu webside tempatan yang menggunakan kaedah Login dapat duit.. Log in satu hati dapat 50 sen… ok akan… percuma saja….setiap hari login dapat 50 sen mudahkan. Cikyan tak mau cakap banyak lagi di sini…. Siapa yang mahu wang mudah terus BANNER DI BAWAH ini UNTUK MENDAFTAR ….


Bayang akan anda login 100 akaun sehari,,,, 100 x 0.5 = RM50.
Kalau dah  200 hari                                              200 x 50 =RM10 000..
Mudahkan…. RM10 000 dalam 200 hari…. Jom daftar!!!    
HAHAHA PAKCIK KAYO   

Keputusan Grand Prix F1 Petronas Malaysia 2014 28 Mac 2014




http://cikyanzone.blogspot.com/2014/03/derita-isteri-seorang-vip.html
SEPANG - Berikut adalah keputusan pelumbaan Grand Prix Formula One (F1) Malaysia Petronas 2014 di Litar Sepang di sini hari ini:    

Sesi Latihan Kedua Kelayakan:


1. Nico Rosberg GER) AMG Mercedes Petronas F1 Team 1 minit, 39.909 saat


2. Kimi Raikkonen (FIN) Scuderai Ferrari 1:39.944s


3. Sebastian Vettel (GER) Red Bull Racing-Renault 1:39.970s


4. Lewis Hamilton (GBR) Mercedes AMG Petronas F1 Team 1:40.051s


5. Fernando Alonso (ESP) Scuderai Ferrari 1:40.103s


6. Felipe Massa (BRA) Williams-Mercedes 1:40.112S


7. Daniel Ricciardo (AUS) Red Bull Racing-Renault 1:40.276s


8. Jenson Button    (GBR) McLaren-Mercedes 1:40.628s


9. Valtteri Bottas (FIN) Williams-Mercedes 1:40.638s


10. Nico Hulkenberg (GER) Force India-Mercedes 1:40.691s


11. Jean-Eric Vergne (FRA) STR-Renault 1:40.777s


12. Kevin Magnussen (DEN) McLaren-Mercedes 1:41.014s


13. Adrian Sutil (GER) Sauber-Ferrari 1:41.257s


14. Daniil Kvyat (RUS) STR-Renault 1:41.325s


15. Esteban Gutierrez (MEX) Sauber-Ferrari 1:41.407s


16. Sergio Perez (MEX) Force India-Mercedes 1:41.671s


17. Romain Grosjean (FRA) Lotus-Renault 1:42.531s


18. Max Chilton (GBR) Marussia-Ferrari  1:43.638s


19. Jules Bianchi (FRA) Marussia-Ferrari 1:43.752s


Thursday, 27 March 2014

BLOG TIPS 1: Add Featured Posts Slider Sidebar Widget In Blogger Blog



All we know that getting more traffic on our blogs using another popular blog is very easy. All of us would have more than one blog. We have to get more traffic on each of them. This widget will help you to get good traffic on your all the blogs. This widget shows the recently added posts automatically. It showing the posts in slider form. If you don't have more than one blog, you can use this widget for your own blog. It may help you to have less bounce rate with more pageviews. Blogging is the technical way of making money with our blogs through monetization. It needs more pageviews. 
This automated recent post slider widget updated automatically when you posted on your blogs. You can use it for only one blog. You have to place your blog url from which blog, the posts will be shown. You have to choose sidebar portion to place this widget. It is the right place to use it effectively. It is amazing, it updated automatically the featured posts of your blog.
Let me explain how to add this featured posts slider sidebar widget to blogger blog.

Steps To Add This Widget To Blogger

  • Login to your Blogger account
  • Go to dashboard and move on Layout section
  • Click on Add a gadget link and select HTML/JavaScript option

<style scoped="" type="text/css">
/*trickstoo modified widget of abt slider widget*/
ul.abt-sidebar-slider *{
-moz-box-sizing:border-box;
-webkit-box-sizing:border-box;
box-sizing:border-box;
}
ul.abt-sidebar-slider{
font:normal normal 11px embria
}
ul.abt-sidebar-slider,ul.abt-sidebar-slider li{
margin:0;
padding:0;
list-style:none;
position:relative
}
ul.abt-sidebar-slider{
width:100%;
height:500px
}
ul.abt-sidebar-slider li{
height:24.5%;
position:absolute;
padding:0;
width:49.5%;
float:left;
overflow:hidden;
display:none
}
ul.abt-sidebar-slider li:nth-child(1),ul.abt-sidebar-slider li:nth-child(2),ul.abt-sidebar-slider li:nth-child(3),ul.abt-sidebar-slider li:nth-child(4){
display:block
}
ul.abt-sidebar-slider img{
border:0;
width:100%;
height:100%} ul.abt-sidebar-slider li:nth-child(1){width:100%;
height:49.5%;
margin:0 0 2px;
left:0;top:0
}
ul.abt-sidebar-slider li:nth-child(2){left:0;top:50%}
ul.abt-sidebar-slider li:nth-child(3){left:50.5%;top:50%}
ul.abt-sidebar-slider li:nth-child(4){width:100%;left:0;top:75%}
ul.abt-sidebar-slider .overlayx,ul.abt-sidebar-slider li{
-webkit-transition:all .4s ease-in-out;
-moz-transition:all .4s ease-in-out;
-o-transition:all .4s ease-in-out;
-ms-transition:all .4s ease-in-out;transition:all .4s ease-in-out
}
ul.abt-sidebar-slider .overlayx{
width:100%;
height:100%;
position:absolute;
z-index:2;
left:0;
top:0;
background-image:url(http://1.bp.blogspot.com/-FtnGJHMcWH8/UIV3IE-aaJI/AAAAAAAAGHs/WvLypnWxg5A/s1600/linebg-fade.png);
background-position:50% 50%;
background-repeat:repeat-x
}
ul.abt-sidebar-slider .overlayx,ul.abt-sidebar-slider img{
border:4px solid black;
-moz-border-radius:3px;
-webkit-border-radius:3px;
border-radius:3px
}
ul.abt-sidebar-slider li:nth-child(1) .overlayx{
background-position:50% 25%
}
ul.abt-sidebar-slider .overlayx:hover{
-ms-filter:"progid:DXImageTransform.Microsoft. Alpha(Opacity=10)";
filter:alpha(opacity=10);-khtml-opacity:0.1;
-moz-opacity:0.1;opacity:0.1
}
ul.abt-sidebar-slider h4{
position:absolute;
bottom:30px;
z-index:2;
color:white;
margin:0;
width:100%;
padding:0 10px;
line-height:1.5em;
font:embria;
font-weight:normal
}
ul.abt-sidebar-slider li:nth-child(1) h4,ul.abt-sidebar-slider li:nth-child(4) h4{
font-size:150%
}
ul.abt-sidebar-slider .label_text{
position:absolute;
bottom:10px;
left:10px;
z-index:2;
color:white;
font-size:90%}
ul.abt-sidebar-slider li:nth-child(2) .autname,ul.abt-sidebar-slider li:nth-child(3) .autname{
display:none
}
.buttons{
margin:5px 0 0
}
.buttons a{
display:inline-block;
text-indent:-9999px;
width:15px;
height:25px;
position:relative
}
.buttons a::before{
content:"";
width:0;
height:0;
border-width:8px 7px;
border-style:solid;
border-color:transparent #535353 transparent transparent;
position:absolute;
top:50%;
margin-top:-8px;margin-left:-10px;
left:50%
}
.buttons a.nextx::before{
border-color:transparent transparent transparent #535353;
margin-left:-3px
}
</style>
<div id="featuredpostside"></div>
<script src="http://ajax.googleapis.com/ajax/libs/jquery/1.8.0/jquery.min.js" type="text/javascript"></script>
<script src="https://trickstoo-slider-recent-posts.googlecode.com/svn/trickstoo-slider.js" type="text/javascript"></script>
<script type='text/javascript'>
//<![CDATA[
FeaturedPostSide({
blogURL:"http://cikyanzone.blogspot.com",
MaxPost:8,
idcontaint:"#featuredpostside",
ImageSize:300,
interval:6000,
autoplay:true,
tagName:false
});
//]]>
</script>
=========================================================================
Important Note
Before saving this widget, you have to make some changes as following.


  • You can change the time interval by replacing 6000. It is in milliseconds.
  • You can stop the auto play by replacing "autoplay:true" with "autoplay:false"

That's all. You are done!
Finally, Click on the Save the button.

If you encounter any problem, feel free and comment below to get a solution. Share your Experience with us by commenting below.

Derita isteri seorang VIP


http://cikyanzone.blogspot.com/2014/03/mh370-akan-ditemui.html
Lisa merujuk kesnya kepada Pengarah Pembela BN Melaka, Amir Hamzah Aziz yang turut disertai Mohd Adly, semalam.
AYER KEROH - Menjadi isteri orang kenamaan atau VIP tidak menjanjikan kebahagiaan. Itu dihadapi seorang wanita di sini apabila kini berdepan trauma selepas didera secara mental oleh lelaki yang dikahwini sejak 14 tahun lalu.

Malah, wanita yang hanya mahu dikenali sebagai Lisa, 37, turut memberitahu, dia sering dimaki hamun oleh suaminya yang berstatus Datuk  berusia 63 tahun itu.

Menurutnya, keadaan itu sudah berlarutan hampir 10 tahun dan merasakan hubungan mereka sudah tiada lagi persefahaman, sekali gus menuntut agar suami menceraikannya secara baik menerusi proses mahkamah.
Lisa berkata, suaminya sering melontarkan kata-kata kesat terhadapnya serta sanggup mengatakan dirinya sebagai 'perempuan sial', 'bodoh' dan pernah mengugut untuk menghantarnya ke hospital mental gara-gara dirinya cuba membunuh diri.
“Saya tidak tahan lagi dan pernah suatu hari dia menggunting rambut saya secara paksa hanya kerana marah saya berkawan dengan orang luar kerana kebetulan saya memang aktif berpuisi di radio.
“Dia juga turut menyekat saya untuk berhubung dengan keluarga termasuk ibu bapa saya sendiri, malah pernah menghalau saya dari rumah.
"Paling tidak tahan, dia pernah mencabul pembantu rumah saya,” katanya yang mengadukan masalah itu di Pejabat Pembela BN Melaka, dekat sini, semalam.
Lisa berkata, hasil perkahwinan, mereka dikurniakan lima anak berusia dari 14 hingga tujuh tahun.
“Saya kesal berkahwin dengannya sebab dia tidak meletakkan kedudukan seorang isteri di tempat yang betul dan sekarang saya serta anak-anak sudah enam bulan tidak tinggal bersamanya.

“Setakat ini sudah 29 kali saya menuntut cerai dengannya dan masuk kali ini barulah saya memfailkan tuntutan fasakh,” katanya.
Sementara itu, Penasihat Guaman Pembela BN, Mohd Adly Ithnin berkata, di dalam kes terbabit, masing-masing tidak lagi boleh meneruskan perkahwinan dan membuatkan penangguhan tuntutan berkaitan seperti tuntutan harta serta nafkah anak-anak.
“Kes ini boleh diselesaikan secara baik sekiranya si suami bersetuju perkara berkaitan harta diselesaikan dengan mahkamah yang lain, bukannya di dalam bab fasakh.

“Isu menjadi rumit sebab pihak suami cuba memasukkan semua perkara ke dalam satu,” katanya.

APA PERBEZAAN SYAHID AKHIRAT DAN SYAHID DUNIA


Syahid Dunia Dan Syahid AkhiratDi zaman nabi dahulu, orang yang berperang kerana Islam, dan apabila terkorban maka ia dikira syahid. Namun tahukah kita bahawa, orang yang mati syahid sebenarnya ada 3 golongan iaitu syahid pada hukum dunia dan akhirat, syahid pada hukum dunia dan syahid pada hukum Akhirat.

Syahid dunia dan Akhirat ialah syahid dalam pertempuran menentang musuh di medan pertempuran kerana menegakkan kalimah Allah. Orang yang mati syahid sebegini tidak perlu dimandikan dan tidak perlu disolatkan menurut jumhur ulamak. Di Akhirat nanti ia akan memperolehi balasan istimewa dari Allah SWT.  Ia juga selamat dari soal kubur.

Syahid pada hukum dunia ialah orang yang mati kerana berperang menentang orang-orang kafir tetapi telahpun mendapat gaji dari peperangan yang dilakukannya atau mendapat bahagian harta rampasan dari peperangan tersebut atau orang yang mati kerana memerangi golongan kafir dalam keadaan riya’ dan lain-lain.

Syahid pada hukum Akhirat ialah seperti orang yang dibunuh secara zalim, orang yang mati kerana mengalami penyakit dalam perut, orang yang mati kerana penyakit taun, orang yang mati tenggelam, orang yang mati dalam keadaan dagang / musafir, orang yang mati dalam keadaan menuntut ilmu, orang yang mati kerana menahan rindu, mati kerana melahirkan anak dan sebagainya. Di dunia orang ini dikafan dan disolatkan. Di Akhirat ia akan mendapat pahala khusus dari Allah.

Daripada Abi Akwar Said bin Zaid Amru bin Nufel RA (beliau adalah salah seorang antara sepuluh orang yang disaksikan akan memasuki syurga) katanya,: Aku mendengar Rasulullah SAW bersabda:

“Sesiapa yang terbunuh kerana membela harta yang dimilikinya maka matinya adalah mati syahid, dan sesiapa yang terbunuh kerana membela dirinya dari dibunuh oleh orang lain, maka matinya adalah mati syahid, dan sesiapa yang terbunuh kerana mempertahankan agamanya (agama Islam) matinya adalah mati syahid, dan sesiapa yang terbunuh kerana mempertahankan keluarganya daripada diceroboh, matinya juga adalah mati syahid.”

GAMBAR LUCU BAHAGIAN 42

A Slow Day At Work

A Slow Day At Work

911 Distress call 

911 Distress call

90s Logic 

90s Logic

 

Khasiat buah pisang!!!




  1. Melancarkan peredaran darah : Kandungan kalium dan potasium yang cukup banyak terkandung dalam buah pisang dapat membantu sirkulasi oksigen ke otak menjadi lancar, kalium membuat denyut jantung menjadi lebih teratur. 
  2. Mengurangi resiko stroke dan mengatur tekanan darah agar normal kembali.
  3. Memperbaiki kerusakan usus dan menyehatkannya kembali. Selain itu juga bermanfaat untuk menghilangkan sembelit atau susah buah air besar. Kandungan serat yang cukup tinggi dapat dijadikan alternatif sebagai obat pencahar.
  4. Dapat dimanfaatkan untuk membantu mengatasi inflamasi pada usus serta beberapa penyakit usus dan perut lainnya.
  5. Mengurangi gangguan pada penderita lever, cukup makan buah pisang dengan ditambah madu satu sampai dua sendok makan..
  6. Meningkatkan kesehatan otak
  7. Meningkatkan konsentrasi belajar
  8. Mempertahankan energi lebih lama saat dimakan setelah makan nasi
  9. Sumber tenaga yang mudah dicerna, lebih cepat ketimbang nasi
  10. Makanan pendukung untuk menambah stamina saat olah raga, biasanya orang yang Fitnes selalu mengkonsumsi jus buah pisang yang dicampur dengan suplemen.
  11. Meningkatkan kerja otot
  12. Meningkatkan kecepatan lari seorang pelari maraton, baru - baru ini diungkapkan oleh peneliti bila pelari tercepat didunia mengkonsumsi Usain Bolt bahkan orang Jamaikan pada umumnya hobi makan buah pisang. Sumber detik.com
  13. Mengurangi rasa sakit saat menstruasi
  14. Mengatasi Anemia, karena didalam buah pisang terdapat kandungan zat besi yang cukup banyak.
  15. Mengobati bentol - bentol bekas gigitan nyamuk, selain itu juga mengurangi rasa gatal
  16. Membantu ibu hamil untuk memperoleh energi yang cukup bagi kebutuhan janinnya. Namun harus dibatasi sebab kandungan karbohidrat buah pisang cukup tinggi.
  17. Manfaat buah pisang juga dapat diandalkan untuk menunjang kecantikan. Caranya dengan membuat bubur pisang dicampur dengan susu dan madu, dioleskan pada wajah setiap hari selama 30-40 menit.
  18. Membantu meringankan luka bakar
  19. Membantu program diet untuk menurunkan berat badan.
  20. Bagi Anda yang diabetes sebaiknya konsumsi buah pisang untuk mendapatkan gula yang benar - benar sehat. Seperti yang sudah kami jelaskan diatas bila buah pisang mengandung gula buah yang memiliki indek glikemik lebih rendah ketimbang dengan glukosa.
Sebenarnya masih banyak lagi Manfaat Buah Pisang yang sangat baik untuk kesehatan tubuh. Untuk sementara, hanya 20 Manfaat di ataslah yang dapat kami sampaikan. Semoga menambah wawasan untuk kita semua agar mempertimbangkan buah pisang sebagai makanan tambahan. Sebab, selain harganya yang murah manfaat buah pisang sangat banyak dan menakjubkan.

Wednesday, 26 March 2014

CUACA BURUK HALANG PENCARIAN MH370!!

  • MH370
1 / 1
KUALA LUMPUR - Cuaca buruk yang melanda selatan Lautan Hindi memaksa operasi pencarian MH370 yang memasuki hari ke-20 hari ini ditangguh sekali lagi.
  
Operasi hari ini yang bermula awal pagi melibatkan 11 pesawat dan lima kapal, terpaksa ditangguh apabila keadaan cuaca semakin merosot menjelang tengah hari.
  
"Semua pesawat kembali ke Perth dan kapal pula belayar meninggalkan kawasan pencarian," kata Pihak Berkuasa Keselamatan Maritim Australia (AMSA) dalam laman Twitternya.
  
Pagi ini, AMSA dalam satu kenyataan menyebut operasi hari ini dibahagi kepada dua kawasan dalam zon pencarian yang sama meliputi keluasan 78,000 kilometer persegi.
  
Pada peringkat awal, operasi pencarian pesawat Malaysia Airlines itu yang membabitkan pelbagai negara dilancar di Laut China Selatan sebelum diperluas ke kawasan daratan dan laut di barat Semenanjung Malaysia termasuk Lautan Hindi, selepas penemuan menunjukkan pesawat mengubah haluan jauh daripada laluan asal.
  
Berdasarkan kaedah analisis yang tidak pernah dilakukan sebelum ini menggunakan data satelit Inmarsat dan siasatan Cawangan Siasatan Kemalangan Udara United Kingdom (AAIB), pesawat itu dirumuskan terbang di sepanjang koridor selatan dan kedudukan terakhirnya di tengah-tengah Lautan Hindi, barat Perth.
  
Bersandarkan maklumat itu, Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak pada Isnin malam mengumumkan penerbangan MH370 berakhir di selatan Lautan Hindi.

Tuesday, 25 March 2014

GAMBAR-GAMBAR PILIHAN 25 MARCH 2014



Mar. 15, 2014.  The Chicago River was dyed green in celebration of St. Patrick's Day.

Mar. 16, 2014. A boy sits in a plastic container filled with colored water during Holi celebrations in the southern Indian city of Chennai. Holi, also known as the Festival of Colors, heralds the beginning of spring and is celebrated all over India.
Florida's Patric Young heads to the net after the second half of an NCAA college basketball game against Kentucky in the Championship round of the Southeastern Conference men's tournament, Sunday, March 16, 2014, in Atlanta. Florida won 61-60. (AP Photo/John Bazemore)


MAU DOWNLOAD CERITA TERBARU CAPTAIN AMERICA KAH??

CLICK GAMABR DI BAWAH UNTUK DOWNLOAD



https://www.youtube.com/watch?v=-KfZ_PyImHI

PESAWAT MH370 DISAHKAN TERHEMPAS DIKAWASAN SELATAN LAUTAN HINDI!!

http://cikyanzone.blogspot.com/2014/03/black-box-mh370-ditemui.html
KUALA LUMPUR: Pesawat Malaysia Airlines penerbangan MH370 yang hilang sejak 8 Mac lalu disahkan berakhir di kawasan selatan Lautan Hindi di barat Perth, Australia.

Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak mengumumkan berita itu dalam satu sidang khas yang disiarkan secara langsung dari Pusat Dagangan Dunita Putra (PWTC) malam tadi.

Kata Perdana Menteri, kedudukan terakhir penerbangan MH370 itu didasarkan kepada maklumat daripada data satelit yang diberikan oleh syarikat Britain, Inmarsat dan Bahagian Penyiasatan Nahas Udara United Kingdom (AAIB) yang mengesahkan pesawat Boeing 777-200 itu terbang ke jalur selatan isyarat terakhir yang dikesan daripada pesawat itu.

"Ini kawasan yang terpencil, jauh daripada mana-mana tapak pendaratan yang munasabah.

"Oleh itu, dengan rasa penuh dukacita dan kesal, saya memaklumkan bahawa, berdasarkan kepada data baru ini, penerbangan MH370 berakhir di selatan Lautan Hindi," kata Najib.

Jelas Najib, satu sidang media akan diadakan pada Selasa dengan maklumat yang lebih lanjut.

"Pada masa ini, kami ingin memaklumkan kepada anda perkembangan terbaru ini pada kesempatan yang terdekat. Kami berkongsi maklumat ini dengan komitmen kepada keterbukaan dan rasa hormat kepada keluarga, dua prinsip yang menggarisbawahi penyiasatan ini," katanya.

Menurut Najib lagi, Malaysia Airlines telah memaklumkan perkembangan baru ini kepada ahli keluarga penumpang dan anak kapal.

"Bagi mereka, beberapa minggu kebelakangan ini cukup menyedihkan; saya tahu berita tentunya lebih sedih lagi," katanya.

Najib juga menyeru kepada media untuk menghormati ruang peribadi ahli keluarga yang terlibat dan memberikan kepada mereka ruang yang sangat diperlukan pada masa yang sukar ini.




Kami memerlukan sumbangan anda untuk menaik taraf blog ini.Sila click iklan di bawah untuk menderma

KEDUDUKAN SEMASA LIGA SUPER, JADUAL DAN KEPUTUSAN

Dari mana depa mai

Mau lihat ini juga

Recent Posts