Tingkatkan traffic anda di sini

Jana Pendapatan Di Sini

Sunday 27 April 2014

Bukit Bintang Update : Foto Terbaru Tanah Mendap, Memang Wujud Kereta Terjerumus..



KUALA LUMPUR: Jalan sepanjang 500 meter di Jalan Bukit Bintang menghala Jalan Tun Razak akan terus ditutup untuk memberi laluan kepada kerja-kerja pemadatan tanah.

Pengarah Komunikasi Strategik dan Perhubungan Awam Mass Rapid Transit Corporation Sdn Bhd (MRT Corp) Amir Mahmood Razak berkata kerja-kerja itu bagi memberi kestabilan pada lapisan bawah permukaan tanah selepas lubang mendap terbentuk Khamis lepas.

"Semasa penutupan jalan, trafik aliran kontra akan dilaksanakan, di mana trafik dari Bukit Bintang menghala Jalan Tun Razak akan dilencongkan ke dua laluan di sebelah bertentangan (menghala Bukit Bintang).

"Laluan-Laluan di Jalan Bukit Bintang (menghala Jalan Imbi dan Jalan Pudu) masih boleh digunakan," katanya dalam satu kenyataan pada hari Sabtu.

Beliau juga mengingatkan orang ramai agar mematuhi semua papan tanda dan arahan polis trafik.



Amir Mahmood turut memberi jaminan pemantauan berterusan sedang dijalankan di sekitar kawasan lubang mendap bagi memastikan keselamatan awam.

"Bacaan akan dibuat dari semasa ke semasa pada alat-alat penanda yang berfungsi mengesan sebarang mendapan atau kecondongan, yang dipasang di dalam bangunan.

"Setakat ini, penanda-penanda ini tidak menunjukkan sebarang pergerakan dikesan," katanya.





Sementara itu sebuah kereta dilaporkan telah memasuki lubang mendap baru di Jalan Bukit Bintang menuju ke Jalan Tun Razak pada Sabtu. Menurut tweet MRT, kenderaan terbabit bagaimanapun berjaya dikeluarkan. Pemandu dikatakan mengalami sebarang kecederaan.

No comments:

Post a Comment

Kami memerlukan sumbangan anda untuk menaik taraf blog ini.Sila click iklan di bawah untuk menderma

KEDUDUKAN SEMASA LIGA SUPER, JADUAL DAN KEPUTUSAN

Dari mana depa mai

Mau lihat ini juga

Recent Posts