Tingkatkan traffic anda di sini

Jana Pendapatan Di Sini

Sunday 23 February 2014

Tanam Gaharu Boleh Jadi Jutawan!!!???

Harga teras gaharu yang berkualiti di Pasaraya ternama Saudi Arabia 50,000 RS/Kg.
http://cikyanzone.blogspot.com/2014/02/gambar-nora-danish-pakai-seksi-ketat.html

Percaya atau tidak, Tanam gaharu boleh jadi jutawan. Seseorang itu boleh menjadi jutawan hanya dalam tempoh sekurang-kurangnya tujuh tahun jika menanam sebanyak 400 pokok gaharu di kawasan seluas 0.4 hektar atau 1 ekar tanah. Itu hakikat yang menjadi fenomena hari ini. Ramai orang bercakap pasal gaharu. Tidak kurang juga yang menafikannya. Mana ada tanaman boleh jadi kaya. Itu hanyalah dakyah pengusaha anak benih gaharu. Mana ada bukti hanya dengan menanam gaharu orang jadi kaya. Mustahil!.mustahil!…Ramai dah yang terkena.
Lantaklah nak percaya ke tidak. Memang begitulah orang kita, kena tengok orang lain Berjaya dahulu baru nak buat. Masih saya ingat diawal 2005 dahulu orang pandang sinih bila kita buat rumah burungwalit, kata mereka orang islam haram makan hasil jualan sarang burung. Nijis kata mereka… astaga… Hari ini sana sini orang buat sarang burung. Sarang banyak burung pulak tak berapa ramai. Entahlah tak faham saya sikap orang kita.
Apa tak kayanya orang tanam gaharu kerana khabarnya harga cukup mahal. Lebih mahal dari harga emas. Ini bermakna, berdasarkan harga pasaran, setiap pokok gaharu yang berusia antara tujuh hingga sepuluh tahun mempunyai nilai antara RM5,000 hingga RM20,000 sepokok.


No comments:

Post a Comment

Kami memerlukan sumbangan anda untuk menaik taraf blog ini.Sila click iklan di bawah untuk menderma

KEDUDUKAN SEMASA LIGA SUPER, JADUAL DAN KEPUTUSAN

Dari mana depa mai

Mau lihat ini juga

Recent Posts